ثبت نام

امروزه تقریباً از هر برندی از هر وسیله ای از کفش، لباس، آرایش و غیره کپی تولید می شود، در برخی شرایط ممکن است لوازم های کپی خوب باشند اما مانند کالای اصلی آن دوام و کیفیت ندارند. کفش ها یکی از مواردی هستند که اورجینال بودن آنها مخصوصاً معیارهای خرید کفش های ورزشی اهمیت بسیاری دارد، زیرا با توجه به تحرک زیاد نیازمند انعطاف پذیری و استحکام برای جلوگیری از ورود آسیب به پاها می باشد.

کفش های کپی یعنی چه؟

کفش های کپی High copy یا کپی اول در واقع کپی کفش اصلی است، کفش های کپی نسبت به کفش تقلبی یا فیک در جزئیات طراحی و تولید بسیار بیشتر مشابه کفش اصلی می باشد و کیفیت نسبتاً بهتری دارد. فکر نکنید که کفش هایی که در چین، ویتنام یا اندونزی تولید می شوند، کفش های "های کپی" هستند؛ اکثر شرکت های ورزشی مانند نایک، آدیداس، ریباک و پوما کارخانه هایی در این کشورها دارند تا در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنند. این بدان معنا نیست که محصولات ساخته شده در این کشورها محصولات کپی هستند. کفش های کپی یا فیک توسط مواد اولیه با کیفیت پایین تر و مشابه طراحی کفش های اورجینال تولید می شوند تا افرادی که توانایی خرید کفش های گران قیمت را ندارند، آنها را بخرند؛ البته به دلیل اهمیت نوع کفش و تاثیر مستقیم آن در خستگی یا سلامتی پاها، باید کفش هایی بخرید که کیفیت، راحت و بادوام باشند.

خرید کفش ورزشی


تفاوت بین کفش فوتسال اورجینال و های کپی

اگر به دنبال کفش فوتسال اورجینال هستید، برندهای معتبر زیادی وجود دارد و به دلیل تقاضای بالای این کفش ها با قیمت پایین تر انواع کپی در درجه های مختلف از این برندها وجود دارد. بیشتر مردم در مورد تشخیص کفش فوتسال های کپی و کفش اورجینال گیج می شوند و برخی فروشندگان سودجو ممکن است کفش های کپی را با قیمت کفش اورجینال ارائه کنند. اگر قصد خرید کفش فوتسال اورجینال را دارید، باید قدرت تشخیص اورجینال از های کپی را داشته باشد و این تنها توسط تحقیق و بررسی فراوان بدست خواهد آمد.


تفاوت بین کفش های کپی و کفش اورجینال عبارتند از:

• کفش فوتسال های کپی دارای کیفیت پایین پارچه و مواد اولیه دیگر است که در کفش استفاده می شود.

• کفش های کپی گارانتی ندارد.

• تمام کفش های فوتسال اورجینال به دلیل کیفیت و دوام گران هستند، اما های کپی قیمت پایینی دارد.

• کیفیت دوخت و جنس چرم در کفش های کپی بسیار پایین است.


نکاتی که برای شناسایی کفش اورجینال و های کپی باید بدانید:

ترفندهایی برای شناخت کفش اورجینال و کپی وجود دارد که دانستن آنها ضروری است زیرا اگر کفشی بی کیفیت را با قیمت کفش اورجینال خریداری کنید ضرر بسیاری می کنید.


1- فروشنده را بررسی کنید.

برای ورزش و ارائه یک بازی خوب، خرید کفش اورجینال به دلیل ارائه ویژگی های تخصصی خود می تواند عامل موثری باشد. اما اگر می خواهید کفش ورزشی های کپی بخرید، باید مطمئن شوید که فروشنده محصولات خود را با قیمت بالا یا کیفیت های بسیار پایین نمی فروشد.


2- نظرات آنلاین را بررسی کنید.

اگر قصد خرید کفش اورجینال به صورت آنلاین را دارید، ابتدا نظرات مربوط به کفش را بررسی کنید؛ افرادی که قبل از شما آنها را خریده اند، حتما در مورد کیفیت آنها نظر داده اند. بررسی در سایت‌های مختلف بهترین راه برای شناخت یک محصول و اطمینان از اورجینال بودن یا کیفیت کفش می باشد.


3- الگوهای دوخت را چک کنید.

با نگاه دقیق به الگوی دوخت، می‌توانید به سرعت کفش های کپی را شناسایی کنید، اگر الگو در یک دنباله نباشد، کفش اورجینال نیست است. در برندهای اصلی مانند کفش فوتسال نایک و آدیداس و غیره هرگز الگوی دوخت خود را تغییر نمی دهند، زیرا آنها هرگز کیفیت محصولات خود را به خطر نمی اندازند.

خرید کفش ورزشی

4- لوگو را فراموش نکنید.

کفش های اورجینال همیشه روی بدنه، رویه و داخل زیره خود آرم دارند، هیچ کس نمی تواند لوگوها را دقیقاً کپی کند؛ در مقابل، کفش های کپی چنین لوگوهایی ندارند و معمولاً به صورت تمبر یا برچسب هستند.


5- قیمت را مقایسه کنید.

قیمت یکی از کلیدهای اصلی برای تشخیص بین کفش های اورجینال و تقلبی است. کفش اورجینال معمولاً قیمت نسبتاً بالایی دارد، کفش های کپی به دلیل مواد کیفیت پایین به کار رفته در کفش همیشه قیمت پایین تری دارد.


6- ضمانتنامه بخواهید.

اگر امکان بازگشت کفش را مخصوصاً از فروشگاه های آنلاین می خواهید، فروشنده کفش اورجینال همیشه شما را تضمین می کند، اما یک فروشنده کفش کپی هرگز ضمانت را به عهده نمی گیرد. کفش های اورجینال حدود 1 تا 2 سال یا بیشتر گارانتی دارند.


7- از بسته بندی کفش غافل نشوید.

بسته بندی کفش تفاوت واضحی را بین یک کفش اورجینال و های کپی نشان می دهد. کفش اورجینال دارای بسته بندی با کیفیت بالا است، آنها همچنین دارای کیسه هایی برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی کفش و یک ساک برای حمل هستند. اما کفش های کپی با جعبه ای با کیفیت پایین عرضه می شوند و کفش در ورقه های کاغذ یا پلاستیک معمولی پیچیده می شود.


های کپی بخریم یا خیر؟

هر زمان که صحبت از خرید می شود، قیمت حرف اول را میزند؛ مردم همیشه دوست دارند محصول مورد نظر خود را به قیمت خوب بخرند حتی با در نظر نگرفتن کیفیت. متاسفانه حجم زیادی از محصولات درجه دو و سه و حتی درجه های پایین تر در بازار موجود شده که شاید قیمت بسیار بالایی هم داشته باشند، حجم زیاد تبلیغات از سوی تولید کنندگان و مخصوصا فروشندگان محصولات کپی، باورهای غلطی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. یکی از این باورها تفاوت کیفیت و درجه بندی اجناس کپی است که در حوزه کفش ها بسیار به چشم می خورد؛ ممکن است کیفیت کفش های کپی کمی بهتر از درجات پایین تر این محصول باشد اما به هر حال با انواع اورجینال آن برابری نمی کند و نباید قیمتی نزدیک به آنها داشته باشد.


علت تفاوت در قیمت ها را سه مسئله عمده تعیین می کند:1- کیفیت مواد اولیه 2- ظرافت در طراحی 3- کیفیت رنگ بندی

در طراحی کفش های کپی هر سه مسئله بالا نادیده گرفته می شود، بنابراین نه خبری از فناوری های مورد استفاده در نسخه اورجینال کفش است نه خبری از ظرافت در طراحی و کیفیت رنگ های روی سطح داخلی و بیرونی کفش.


مقایسه کفش اورجینال و های کپی نایک مدل تمپو پریمیر سالا

در مقایسه ی نسخه اورجینال و نسخه های کپی مدل تمپو پریمیر سالا به اولین چیزی که باید دقت کرد جنس رویه کفش است، در کفش اورجینال از چرم استفاده شده اما در نسخه های کپی جنس رویه از فوم است. فوم حالت سخت مانندی دارد و بسیار ضعیف و شکننده است ولی چرم حالت بسیار نرم با ظرافت و نرمی بالایی را دارد. با مقایسه تصویر زیر که سمت چپ نسخه کپی و جنس فوم است و سمت راست نسخه اورجینال و جنس چرم، به تفاوت آن ها پی خواهید برد.

خرید کفش ورزشی های کپی


اگر در قسمت همان رویه به دانه های متعدد روی رویه دقت کنید به این موضوع پی خواهید برد که در نسخه اورجینال هم تراکم و هم تعداد دانه ها و هم عمق آن ها نسبت به نسخه های کپی بیشتر است. این سوراخ های ریز روی کفش وظیفه تهویه هوا درون کفش بر عهده دارند؛ در نسخه های کپی به دلیل سرعت در ساخت ظرافت نادیده گرفته می شود.


در قسمت کناری زیره اگر دانه های اضافی ناشی از تزریق مواد به زیره دیدید این کفش حتما های کپی است؛ از طرفی در قسمت کناری زیره به علت عدم ظرافت، زیره حالت چروکیده دارد در حالی که در نسخه اورجینال حالت کاملا صاف وصیقلی دارد. از طرفی اشکال شش ضلعی در قسمت زیره کفش در نسخه اورجینال عمق زیادی دارد و برجستگی اشکال به طور کامل مشخص است ولی در نسخه های کپی به این شکل نیست. جنس لوگو نایک در قسمت زیره در نسخه اورجینال هم جنس قسمت آنتی شوک زیره است و حالت نرمی دارد ولی در نسخه کپی جنس لوگو هم جنس قسمت زیره کفش بوده و حالت سختی دارد.


مقالات و دانستنی ها

معرفی کفش فوتسال آدیداس کوپا تانگو

برای هر جنبه ای از ورزش، یک روند تکاملی وجود دارد؛ از تمرینات گرفته تا تغذیه که به طور مداوم در حال تغییرند تا به ورزشکاران اجازه دهد در اوج شرایط بدنی و آمادگی باشند. حتی تجهیزات ورزشی نیز در حال تکامل دائمی هستند تا اطمینان حاصل شود که هر لحظه از ورزش بازیکنان در راحتی کامل بوده و به نقطه اوج توانایی خود خواهند رسید.

ادامه مطلب
نکاتی برای بهبود چسبندگی کفش فوتسال

ممکن است کفش های فوتسال شما فرسوده شده و کشش آن از بین رفته باشد، اما قبل از اینکه آنها را دور بیندازید، در نظر بگیرید که آیا می توان چسبندگی آنها را بهبود بخشید یا خیر. نکته ای که در مورد یک زمین سالنی باید بدانید این است که گرد و غبار و کثیفی بسیاری در آن ایجاد می شود که چسبندگی کفش فوتسال شما را به شدت کاهش می دهد؛ در بیشتر موارد خیلی قبل از اینکه مشکلی را در زمین ببینید، متوجه تفاوت خواهید شد.

ادامه مطلب
معرفی کفش فوتسال نایک لونارگتو 2

شاید کفش های فوتسال محبوب بسیاری از گذشته تا کنون وجود داشته باشد، با این حال کفش های فوتسال نایک پرتقاضاترین کفش هایی هستند که می توان مشاهده کرد. با وجود رقیب های سرسختی مثل آدیداس، کفش فوتسال نایک لونار گتو Nike Lunar Gato همیشه طرفداران خود را داشته، به همین دلیل در چندین دوره تولید شده است.

ادامه مطلب
قاتل کفش های اورجینال

اگر از نحوه نگه داری کفش های ورزشی اورجینال خود اطلاعات زیادی را ندارید جهت افزایش اطلاعات عمومی خود حتما این مقاله را مطالعه کنید

ادامه مطلب