ثبت نام

یکی از دردسرهایی که فروشندگان و خریداران کسب و کارهای اینترنتی به خصوص در حوزه‌های فروش کفش و لباس با آن روبرو هستند، موضوع انتخاب سایز است. گاهی اشتباه در انتخاب سایز هم به ضرر فروشنده تمام می شود هم خریدار؛ ولی در اکثر اوقات فروشندگانی که تضمین تعویض سایز دارند بیشتر متضرر می شوند. اما رعایت یکسری نکات بسیار ساده در زمان انتخاب سایز کفش هم خرید را برای شما به صرفه تر می کند، هم برای فروشنده شرایط سخت نمی شود.

در ضمن این فروشگاه اورج لند است که برای احترام به انتخاب و خرید فروشنده، ارسال به سرتاسر کشور را با پست برای شما رایگان در نظر گرفته است، ولی اغلب فروشگاه ها ارسال رایگان ندارند و هر دفعه که این محصول ارسال و دریافت شود هزینه های پست و ارسال برعهده خودتان است. پس دقت کنید که با انتخاب سایز اشتباه زمان و هزینه خود را هدر ندهید.


اهمیت انتخاب سایز کفش

در مقدمه بالا به گوشه ای از اهمیت انتخاب سایز اشاره کردیم. هزینه به همراه وقت دو سرمایه ای هستند که با انتخاب سایز اشتباه قطعا از دست شما خواهد رفت. اما واقعا چرا انقدر انتخاب سایز اهمیت دارد؟

شما اگر حتی سایز پای خود را به درستی بدانید، ولی در زمان انتخاب کفش ورزشی، بدون اطلاع از قالب آن ممکن است با ایجاد پارگی در قسمت کناره های کفش، دردسر بزرگی برای خودتان ایجاد کنید؛ پس اهمیت انتخاب سایز درست در کنار انتخاب قالب مناسب، معنی می شود. علاوه بر مباحث بالا شما با انتخاب اشتباه سلامت پاهای خود را نیز به خطر می اندازید، با انتخاب کفش سایز کوچکتر، امکان ایجاد تاول های پوستی، میخچه، ترک خوردگی ها، التهابات پوستی را افزایش می دهید. با انتخاب سایز کفش بزرگتر هم به علت عدم فیت شدن پا در کفش احتمال پیچ خوردگی مچ پا به شدت افزایش پیدا می کند. پس در ادامه مقاله همراه باشید تا بتوانید انتخاب دقیق تری برای سایز کفش خود داشته باشید.


کفش ها چگونه سایزبندی می شوند؟

برای آشنایی با جداول سایزبندی باید ابتدا بدانید که این سایزبندی ها به چه صورت انجام شده اند. جدول های سایز استاندارد بر اساس اندازه پاهای مختلف تعیین می شوند که هم به تولید راحت تر و هم انتخاب سایز دقیق تر از طرف خریدار کمک می کند. برای تعیین جدول سایز بندی کفش ها عوامل زیر در نظر گرفته می شوند:

•   طول کف پا: اندازه کف پا از پاشنه تا بلندترین انگشت

•   عرض کف پا

•   سیستم اندازه گیری که در کشورهای مختلف تفاوت دارند

•   جنسیت و سن

•   واحد اندازه گیری : سانتی متر و اینچ

•   نیم سایز


راهنمای انتخاب سایز


راهنمای انتخاب سایز

برای انتخاب سایز مناسب کفش باید گام به گام مراحل زیر را دنبال کنید:

✓  گام اول: به دیوار اتاق تکیه داده و پاشنه پا را دقیقا به سطح دیوار انطباق دهید.

✓  گام دوم: زیر سطح پا یک برگه هم اندازه یا بزرگتر از سطح پا قرار دهید.

✓  گام سوم: نوک بلندترین انگشت پای خود را علامت بزنید و سپس تا سطح دیوار این فاصله را اندازه بگیرید.

✓  گام چهارم: اندازه به دست آمده برحسب سانتی متر را در جداول راهنمای سایز تطبیق بدهید و در قسمت سایز اروپایی، شماره پای خود را به دست آورید.

الان که سایز خود را دارید به حالت پاهای خود نگاه کنید، اگر پاهای شما پهن و به اصطلاح پنجه دار است چون قالب کفش های فوتسال جوما و همچنین سایر کفش های ورزشی این کمپانی یک سایز بزرگتر از کفش های نایک است و همچنین قالب بزرگتری دارند جهت کاهش صدمات به پا و کفش از این مدل استفاده کنید، اگر پاهای باریک یا معمولی دارید محدودیتی در انتخاب قالب ندارید. پس انتخاب سایز در کنار انتخاب قالب مناسب بسیار مهم است.


نکاتی برای انتخاب سایز مناسب کفش

1-     بهتر است اندازه گیری سایز پایتان در عصر انجام دهید، در اینصورت اندازه بدست آمده واقعی تر است زیرا پاها در بزرگترین سایز خود قرار دارند.

2-     اینکه می خواهید کفش مورد نظر را با یا بدون جوراب بپوشید، در نظر داشته باشید و اندازه گیری را به همان صورت  انجام دهید.

3-     برای اندازه گیری سایز پا، کاملا صاف بایستید و از کسی بخواهید اندازه را برایتان علامت بزند تا خطایی نداشته باشید.

4-     اندازه هر دو پا را مشخص کنید، زیرا به طور طبیعی در همه افراد یکی از پاها کمی بلندتر از دیگریست و انتخاب سایز کفش خود را بر اساس اندازه بلندتر در نظر بگیرید.



راهنمای انتخاب سایز کفش نایک مردانه و زنانه

راهنمای انتخاب سایز کفش نایک



راهنمای سایز کفش جوما مردانهراهنمای سایز کفش جوما زنانه
راهنمای انتخاب سایز کفش جوما مردانهراهنمای انتخاب سایز کفش جوما زنانه


مقالات و دانستنی ها

پول اصلی، چرم تقلبی

اگر انتخاب جنس اصل مخصوصا در زمینه چرم برای شما مهم است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

ادامه مطلب
آیا می توان با کفش های پیاده روی فوتسال بازی کرد؟

فوتسال یک جایگزین عالی برای فوتبال می باشد به خصوص زمانی که شرایط آب و هوایی خیلی بد است. با این حال این ورزش نیز مانند بسیاری از ورزش های داخل سالن نیاز به لوازم مخصوص به ویژه کفش های فوتسال دارد تا بازیکن به درستی بتواند در زمان نیاز شتاب بگیرد، بایستد یا ضربه بزند. اما بسیاری از افراد

ادامه مطلب
ویژگی های کفش پیاده روی مناسب

پیاده روی یک ورزش سبک و کم شدت عالی می باشد، بهترین بخش برای انجام این ورزش این است که شما به چیزی بیشتر از یک سطح صاف و یک کفش پیاده روی خوب نیاز ندارید. با وجود تنوع بسیار زیاد گزینه ها از طرح و رنگ تا برند تولید کننده و فناوری های مختلف، خرید کفش پیاده روی مناسب می تواند دشوار باشد. حتی اگر لازم باشد با کمک متخصص کفش های زیادی را امتحان کنید تا جفت ایده آل را پیدا کنید، ارزشش را دارد.

ادامه مطلب
چرا کفش های فوتسال جوما بهترین انتخاب هستند؟

انتخاب کفش مناسب برای انجام ورزش های داخل سالن می تواند پیچیدگی فراوانی داشته باشد؛ اهمیت کفش خوب برای ورزش فوتسال نیز تاثیر مستقیمی بر ارائه توانایی های بازیکن دارد. تنوع بسیاری از برندهای مختلف وجود دارد که گزینه های متفاوتی را ارائه می دهند و با وجود اینکه بسیاری از برندها به صورت اختصاصی کفش فوتسال تولید می کنند، اما باز هم باید اطلاعات کاملی درمورد

ادامه مطلب