ثبت نام

فوتسال یکی از ورزش های پرطرفدار دسته جمعی می باشد که در واقع همان فوتبال درون سالن است؛ این رشته ورزشی محبوبیت زیادی در بین جوانان دارد و لازمه تجربه آن در اختیار داشتن تجهیزات اولیه و با کیفیت می باشد. علاوه بر توپ، دروازه و سایر لوازم خود ورزش، بازیکنان نیز باید لباس، کفش و شرایط مناسب را داشته باشند. مانند هر ورزش دیگر حتی در مراحل اولیه و یادگیری، انتخاب و خرید کفش فوتسال خوب می تواند تاثیر مهمی در روند موفقیت افراد داشته باشد. استفاده از کفش فوتسال مناسب می تواند سلامتی شما را در حین بازی و تمرین حفظ کند و از آسیب های احتمالی مخصوصا ضربه به پاها جلوگیری کند.

با وجود تنوع بسیار زیاد کفش های ورزشی انتخاب کفش مناسب کمی دشوار است و با اینکه کفش های مخصوص هر رشته به صورت تخصصی تولید می شوند اما بسیاری از افراد بدون اطلاع از ویژگی های یک کفش فوتسال خوب اقدام به خرید می کنند.


راهنمای خرید کفش فوتسال

برای خرید کفش فوتسال خوب نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، از ویژگی های کیفی مانند جنس مواد اولیه ساخت تا طرح و رنگ کفش می تواند در این انتخاب تاثیر داشته باشد. یک کفش ورزشی به بخش های رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی تقسیم می شود که با توجه به نوع کاربرد کفش در هر کدام از این بخش بندی ها، ویژگی بخصوصی دارد. معمولا در بسیاری از فروشگاه های تخصصی لوازم ورزشی افراد متخصص برای ارائه راهنمایی خرید کفش سالنی وجود دارند، اما نکاتی هستند که در زمان خرید باید خودتان در نظر داشته باشید. مهمترین ویژگی هایی که پیش از خرید کفش فوتسال خوب باید بدانید عبارتند از :


1- توجه به وزن کفش فوتسال در زمان خرید

وزن کفش فوتسال تاثیر بسیاری در توانایی حرکت و دویدن افراد در حین انجام این رشته ورزشی دارد. به همین دلیل بسیاری از کفش های ورزشی از جمله کفش مخصوص فوتسال را از مواد اولیه سبک می سازند و رویه پارچه ای برای آنها در نظر میگیرند. معمولا در تولید بهترین کفش های سالنی از فناوری EVA در لایه زیری استفاده می شود تا علاوه بر وزن کمتر انعطاف پذیری هم داشته باشد.


2- بررسی انعطاف پذیری در زمان خرید کفش فوتسال

دومین عامل مهم در زمان خرید کفش فوتسال، میزان انعطاف پذیری آن می باشد، اهمیت آن در زمان دویدن و میزان خم شدن آن برای جلوگیری از ورود فشار به پنجه پا و آسیب های تاندون و ساق پا مشخص می شود. برای انعطاف پذیری بیشتر کفش لایه میانی و زیره آن از جنسی با انعطاف بالا ساخته می شود و به دلیل تنش زیاد در قسمت جلویی کفش سالنی، پارچه، چرم یا جیر در آن بکار گرفته می شود. در زمان خرید کفش مخصوص فوتسال بهتر است بعد از پوشیدن کفش انتخابی، پنجه پای خود را تا حد ممکن خم کنید و اگر می توانید به اندازه بدون کفش و راحت آن را خم کنید، پس کفش مناسبی را انتخاب کردید.


راهنمای خرید کفش فوتسال


3- گردش هوا در کفش سالنی

نکته مهم دیگر در زمان خرید کفش فوتسال گردش هوا در آن می باشد، چرا که در زمان ورزش و دویدن سوخت و ساز بدن و در نتیجه دمای بدن و پاها افزایش پیدا می کند و به همین دلیل نیاز به تنفس پا در کفش ها بیشتر می شود. گردش هوای بیشتر در کتانی فوتسال باعث کاهش تعریق و خنک ماندن پا می شود، در نتیجه راحتی بیشتری را برای فرد به همراه خواهد داشت. معمولا رویه کفش های سالنی را پارچه ها تشکیل می دهند، زیرا فضاهای خالی بین الیاف پارچه باعث گردش هوای بیشتر داخل کفش خواهد شد.


4- زیره کفش فوتسال، عامل مهم برای خرید

در ورزش های گروهی احتمال ضربه و آسیب به پا زیاد است که همین امر باعث می شود تا جنس و مقاومت کفش های ورزشی اهمیت بیشتری پیدا کند، مخصوصا لایه زیرین کفش. معمولا جنس زیره کفش های ورزشی از انواع پلاستیک می باشد اما طراحی این قسمت اهمیت بسیاری دارد، چرا که با داشتن طراحی قوس دار در قسمت میانی کفش، فشار کمتری به پاها منتقل می کند. علاوه بر اهمیت رویه در کفش های ورزشی، به دلیل اهمیت زیره، از مواد اولیه بسیار مرغوب در ساخت این بخش کفش فوتسال استفاده می شود تا به مرور زمان ساییده نشود و خاصیت لغزندگی نداشته باشد.


5- لایه میانی کفش سالنی اورجینال

لایه میانی کفش نیز به اندازه رویه و زیره آن اهمیت دارد و باعث کاهش فشار و ضربه به داخل کفش و پاها می شود، همچنین این لایه وظیفه کاهش فشار وزن فرد به سطح زمین را دارد. این لایه از کفش فوتسال با استفاده از مواد بسیار مقاوم و در عین حال سبک ساخته می شود که معمولا فوم های متراکم هستند.


6- اهمیت سایز برای خرید کفش فوتسال

در زمان خرید کفش ورزشی توجه به این نکته نیز اهمیت بسیاری دارد که سایزبندی کفش ها در برندهای مختلف ممکن است باهم فرق داشته باشند. برای خرید یک کفش فوتسال خوب باید حتما آن را به پا کنید و از سایز بودن آن از نظر طولی و تنگ یا گشاد نبودن آن مطمئن شوید تا فشاری به عضلات کمر و پشت رانتان وارد نشود. در صورتی که قصد دارید به صورت آنلاین کفش سالنی خود را تهیه کنید، حتما از راهنمای انتخاب سایز کفش ورزشی کمک بگیرید که ویژه برند انتخابی شماست.


راهنمای خرید کفش سالنی


7- طراحی کفش سالنی، نکته مهم برای خرید

کفش های ورزشی با هدف راحتی بیشتر در زمان فعالیت شدید تولید می شوند و طراحی قسمت های مختلف آن در راستای همین هدف انجام میشود. رویه بهترین کفش های فوتسال معمولا به صورت کوتاه طراحی می شوند تا پاشنه پا به راحتی حرکت کند، همچنین برای جلوگیری از فشار به انگشتان پا، قسمت پنجه این کفش ها پهن تر طراحی می شود.


8- بررسی پاشنه کفش فوتسال برای خرید

پاشنه کفش ورزشی به تفاوت ارتفاع پاشنه و قسمت انگشتان پا اشاره دارد که باید به شکلی باشد که به پا فشار وارد نکند. کفش های سالنی با پاشنه بلند فشار بیشتری روی پاشنه پا وارد می کنند و کفش های پاشنه کوتاه این فشار را روی انگشتان وارد می کنند. بهترین گزینه برای خرید کفش های فوتسال با لژ متوسط هستند که در سراسر کفش با ارتفاع های متفاوتی وجود دارند و هنگام دویدن و تحرک زیاد در زمان برخود پا زمین از آن محافظت می کنند.


9- بهترین زمان خرید کفش سالنی

در طول روز و به دلیل تحرک، ایستادن و دویدن تا هنگام غروب پاها متورم می شوند به طوری که غروب به بزرگترین اندازه خود می رسند. بنابراین بهترین زمان خرید کفش، به خصوص کفش ورزشی عصرها و شبهاست چرا که از تنگ بودن کفش در آینده جلوگیری می کند.


10- توجه به زیبایی کفش، آخرین نکته برای خرید

طراحی ظاهری کفش سالنی تاثیر بسیاری در خرید افراد دارد؛ البته که نمی توان زیبایی کفش را نادیده گرفت، اما بعد از بررسی و تایید تمام موارد گفته شده باید ظاهر آن را مد نظر قرار داد.

مقالات و دانستنی ها

رنگین کمان پاها!

گاهی به رنگ کفش ها که نگاه میکنی یک دفعه چشمت به یک کفش می خورد که می گویی من همین را میخوام درست همین! تا حالا با خودت فکردی این احساسات درونت بوده که مجبورت کرده این کفش را انتخاب کنی!

ادامه مطلب
معرفی کفش فوتسال نایک لونارگتو 2

شاید کفش های فوتسال محبوب بسیاری از گذشته تا کنون وجود داشته باشد، با این حال کفش های فوتسال نایک پرتقاضاترین کفش هایی هستند که می توان مشاهده کرد. با وجود رقیب های سرسختی مثل آدیداس، کفش فوتسال نایک لونار گتو Nike Lunar Gato همیشه طرفداران خود را داشته، به همین دلیل در چندین دوره تولید شده است.

ادامه مطلب
انواع کفش های پیاده روی

وقتی صحبت از دویدن و پیاده روی می شود، کفش های پیاده روی مهمترین نیاز اینکار هستند. انتخاب و خرید بهترین کفش پیاده روی فرآیندی زمانبر است و نیاز به تحقیق و بررسی پیش از اقدام دارد، به خصوص اگر برای اولین بار قصد خرید این نوع کفش ورزشی را دارید. عوامل زیادی در انتخاب کفش مناسب پیاده روی موثر است، مواردی مانند وزن، سطوح تمرین، اهداف تمرین، ترجیحات شخصی، نوع پا و راه رفتن هر فرد که باید

ادامه مطلب
تفاوت کفش ورزشی مردانه با زنانه در چیست؟

کفش ورزشی جز وسایل پوشیدنی است که به منظور خرید آن گزینه های مختلفی پیش روی افراد می باشد. برای خرید کفش ورزشی ایده آل که عمدتا برای مصارف

ادامه مطلب