ثبت نام

ورزش فوتسال یک ورزش پرطرفدار گروهیست که بسیاری از جوانان را به سمت خود جذب می کند، این رشته ورزشی در سالن انجام می شود و نیاز به لوازم اولیه مانند کفش ورزشی مناسب دارد. کفش فوتسال تخصصی و مناسب مانند هر رشته ورزشی دیگری از سلامت عضلات پا در حین ورزش محافظت می کند و در عین حال باید راحت و منعطف نیز باشد تا در انجام ورزش اختلال ایجاد نکند. فوتسال که به فوتبال سالنی هم شناخته می شود و به دلیل نوع بازی و ابعاد سالن بازیکنان به هم نزدیک هستند و احتمال برخورد آنها به هم وجود دارد، در نتیجه داشتن یک کفش فوتسال خوب ضروری می باشد. ویژگی های یک کفش فوتسال تا حدودی با کفش های ورزشی دیگر از جمله کفش فوتبال تفاوت دارد، مهم ترین تفاوت نداشتن استوک در زیره کفش فوتسال و مقاومت بیشتر آنها می باشد. علاوه بر اینکه داشتن کفش فوتسال مناسب باعث افزایش عملکرد در طول بازی شده، می تواند امکان آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش دهد.


ویژگی های کفش فوتسال خوب

همانطور که گفته شد در ورزش فوتسال توپ به طور مداوم با پای بازیکنان در ارتباط است و نیاز به دویدن با سرعت بالا دارد؛ به همین دلیل یک کفش فوتسال خوب باید بتواند این قابلیت را به بازیکن بدهد تا با حداکثر سرعتی که می تواند بدود و در صورت نیاز تغییر جهت بدهد. مورد دیگری که یک کفش فوتسال خوب برای ورزشکار به همراه دارد، جلوگیری از آسیب ها در زمان تمرینات و مسابقات می باشد، چرا که کفش مناسب از سر خوردن و لغزش پای او جلوگیری می کند. در زمان خرید کفش ورزشی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین استفاده از آن را در طولانی مدت داشته باشید؛ ویژگی های کفش فوتسال خوب شامل موارد زیر می شود:


1- جنس کفش فوتسال

قطعا نوع مواد اولیه ساخت کفش فوتسال تاثیر بسیاری در مقاومت و کارایی کفش دارد و این مواد اولیه می تواند بر عملکرد ورزشی فرد نیز اثر بگذارد. معمولا کفش فوتسال خوب از چرم طبیعی و مصنوعی ساخته می شود که تفاوت آنها در راحتی و انعطاف بیشتر چرم طبیعی و وزن کمتر و ماندگاری بیشتر چرم مصنوعی می باشد.


2- چسبندگی کفش فوتسال

کفش مخصوص فوتسال، برخلاف سایر کفش های ورزشی دارای سطحی صاف می باشد چرا که این ورزش در سالن ها و روی زمینی مسطح مانند پارکت انجام می شود. برای دویدن، تغییر جهت و داشتن سرعت روی این سطوح کفش فوتسال باید چسبندگی متناسبی داشته باشد به صورتی که از انعطاف پذیری کفش جلوگیری نکند.

خرید کفش فوتسال


3- اندازه کفش فوتسال

حتی اگر بهترین کفش فوتسال را بخرید اما متناسب با اندازه پای شما نباشد نمی توانید استفاده مناسبی از آن کنید و قطعا در صورت استفاده پای شما را اذیت خواهد کرد. علاوه بر سایز کفش فوتسال باید در زمان خرید به پهنای کفش در قسمت پنجه نیز توجه کنید و در زمان پوشیدن آن بتوانید به راحتی پای خود را حرکت دهید. توصیه می شود عصرها یا غروب را برای خرید کفش انتخاب کنید زیرا در این زمان پاها در بزرگترین اندازه خود هستند و بهتر است جوراب ورزشی خود را برای تست کفش به همراه داشته باشید.


4- دوام کفش فوتسال

ماندگاری کفش های فوتسال به جنس مواد اولیه آن و همچنین میزان و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. جنس زیره و رویه کفش فوتسال معمولا به شکلی می باشد که بتواند طول عمر بالایی را حتی با استفاده زیاد داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که این کتانی ها مخصوص سالن بوده و استفاده آنها در خیابان یا زمین بازی غیر استاندارد باعث کاهش دوام آنها می شود. همچنین تعداد روزهای استفاده و نحوه نگهداری از هر کفش ورزشی تاثیر بسیاری در طول عمر آن دارد؛ استفاده از دو کفش به صورت همزمان میتواند زمان ترمیم مورد نیاز را به آنها بدهد و ماندگاری آنها را بیشتر کند.


5- راحتی و وزن کفش فوتسال

رشته فوتسال نیاز به دویدن بسیار دارد که لازمه آن داشتن یک کفش ورزشی سبک و دارای انعطاف است. کفش های فوتسال را از مواد اولیه ای می سازند که علاوه بر وزن کم و نرمی، دارای انعطاف در تمامی قسمت های کفش به خصوص در لایه زیرین و میانی باشد. این انعطاف پذیری کفش فوتسال علاوه بر ایجاد راحتی در دویدن و چرخش سریع، از آسیب به تاندون و ساق پا جلوگیری می کند.


6- تنفس کفش فوتسال

به دلیل تحرک زیاد پاها در فوتسال کفش ورزشی مناسب این رشته باید به صورتی باشد که گردش هوای مناسب در داخل آن در جریان باشد تا از تعریق پاها جلوگیری کند. به همین دلیل معمولا رویه های کفش فوتسال خوب را از جنس پارچه تولید می کنند تا امکان تهویه سریع و بهتر را فراهم کند و وزن کمتری نیز داشته باشد.

خرید کفش ورزشی


7- کفش فوتسال متناسب با هر پست

در ورزش فوتسال افراد با توجه به پستی که دارند نیاز به تحرک، تغییر جهت یا مقاومت دارند که هر نوع کفش می تواند این شرایط را محیا کند. به عنوان مثال کسی که در پست حمله بازی می کند نیاز به کفشی با رویه مسطح دارد تا توپ را به راحتی شوت کند، اما کسی که در پست دفاع یا دروازه بازی می کند نیاز به کفش فوتسالی دارد که علاوه بر دوام بالا در برابر ضربه، امکان تغییرهای ناگهانی را نیز فراهم کند.


8- قیمت کفش فوتسال

افراد در زمان خرید هر وسیله ای برای خود بودجه مشخصی تعیین می کنند، اما در زمان خرید کفش فوتسال خوب در ابتدا باید به گزینه های موجود توجه داشته باشید تا قیمت حدودی برایتان مشخص شود. معمولا کفش های ورزشی در بازار ایران وارداتی هستند و قیمت بالایی دارند، البته این به معنی عدم وجود کفش فوتسال مقرون به صرفه نیست. یکی از راه هایی که می توانید کفش فوتسال خوب اما با قیمت مناسب بخرید، انتخاب مدل های قدیمی یک برند می باشد، البته به شرط با کیفیت بودنش.


مقالات و دانستنی ها

تفاوت بین کفش های فوتبال و کفش های فوتسال

فوتبال ورزشی است که به دلیل تطبیق پذیری اش شناخته شده و به دلیل محبوبیت فراوانش ورزش های مشابه زیادی دارد که یکی از آنها فوتسال می باشد. فوتسال یا همان فوتبال داخل سالن یک ورزش محبوب در بین جوانان است که برای بازی کردن به زمان، مکان یا افراد زیادی نیاز ندارد و هر سال بر محبوبیت آن افزوده می شود. کفش های مناسب هر کدام از این ورزش ها

ادامه مطلب
کفش فوتسال آدیداس تاپ سالا

کفش های فوتسال آدیداس یکی از قدیمی ترین مجموعه های تولید کفش های اختصاصی فوتسال هستند که نزدیک به 100 سال در خال تولیدند و قطعا با هر سری جدید پیشرفت و بهبود فراوانی در آنها حاصل می شود. با پوشیدن کفش های فوتسال آدیداس می توانید از فعالیت خود به عنوان یک بازیون حرفه ای بدون هیچ مشکلی و در نهایت راحتی لذت ببرید. کفش فوتسال تاپ سالا

ادامه مطلب
آیا می توان کفش های فوتسال را برای استفاده روزانه پوشید؟

برای انجام ورزش هایی مانند فوتبال و فوتسال به صورت حرفه ای، علاوه بر تجهیزات و مکان مناسب، نیاز به در اختیار داشتن لوازم مناسب مانند لباس، کفش و توپ مخصوص می باشد. داشتن کفش فوتسال مناسب یکی از مهمترین بخش های این ورزش می باشد، چرا که بخش اصلی بازی فوتسال توسط پاها صورت گرفته و کفش ها راحتی و پشتیبانی مورد نیاز را برای آنها در طول بازی فراهم می کنند. در زمان خرید کفش فوتسال باید به

ادامه مطلب
رنگین کمان پاها!

گاهی به رنگ کفش ها که نگاه میکنی یک دفعه چشمت به یک کفش می خورد که می گویی من همین را میخوام درست همین! تا حالا با خودت فکردی این احساسات درونت بوده که مجبورت کرده این کفش را انتخاب کنی!

ادامه مطلب