ثبت نام

فوتبال ورزشی است که به دلیل تطبیق پذیری اش شناخته شده و به دلیل محبوبیت فراوانش ورزش های مشابه زیادی دارد که یکی از آنها فوتسال می باشد. فوتسال یا همان فوتبال داخل سالن یک ورزش محبوب در بین جوانان است که برای بازی کردن به زمان، مکان یا افراد زیادی نیاز ندارد و هر سال بر محبوبیت آن در بین جوانان افزوده می شود. کفش های مناسب هر کدام از این ورزش ها به شما این توانایی را می دهند که بهترین بازی خود را انجام دهید و پشتیبانی، راحتی و کشش مورد نیاز برای این ورزش های سریع و بسیار چالش برانگیز را فراهم می کند. همچنین پوشیدن کفش های فوتسال اورجینال که مخصوص این رشته تولید شده اند، از ملزومات مسابقات هستند که به شما کمک می کنند از آسیب دیدن جلوگیری کنید.


آیا کفش های فوتسال و فوتبال متفاوتند؟

تشخیص کفش های سالنی از کفش های فوتبال و چمن مصنوعی فقط با یک نگاه سریع، آسان است؛ در واقع کفش های فوتبال داخلی یا فوتسال شبیه به کفش های کتانی روزمره هستند و بسیاری از مردم آنها را با هدف پیاده روی می پوشند. هدف هر دو مدل کفش ورزشی محافظت از بازیکن و همچنین محافظت از زمین بازی است، اما از آناتومی ساخت و تکنولوژی متفاوتی برای این کار استفاده می کنند.


ویژگی های کفش فوتسال

یک کفش فوتبال داخل سالن معمولاً دارای زیره صاف و بدون میخ است، زیره ها از لاستیک ساخته شده اند و دارای الگوی لانه زنبوری یا تاج شکاری هستند؛ این ویژگی به کفش فوتسال امکان کشش نهایی را در زمین های چوبی یا سیمانی می دهد. کفش های فوتبال داخلی معمولاً با اختصاراتی مانند IN، IC یا IT شناخته می شوند و با طراحی شیکی که دارند می توان از آنها به عنوان کفش های سالنی با عملکرد بالا و همچنین به عنوان یک کفش ورزشی روزمره معمولی استفاده کرد.


تفاوت کفش فوتسال و فوتبال


برترین کفش های اورجینال فوتسال دارای کفی صاف و سفتی هستند که برای مقابله با سطوح سخت و یکدست طراحی شده اند؛ کفی و زیره میانی آنها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که به شما امکان می دهند هنگام بازی تا حد امکان با سطح تماس داشته باشید. کفش های فوتسال از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آنها چرم مصنوعی یا چرم کانگورو است، به این دلیل که این یک مواد بسیار سبک وزن است و هرچه کفش سالنی سبک تر باشد، کنترل و راحتی بیشتری برای بازیکن فراهم می کند. برخی از کفش های فوتبال داخلی از مواد مشبکی ساخته شده اند که بسیار سبک وزن بوده و امکان گردش هوای بالایی را فراهم می کند تا پای بازیکن در داخل آن عرق نکند و لیز نخورد.


ویژگی های کفش فوتبال

کفش های فوتبال نیز با توجه به زمین بازی مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارند، که شامل موارد زیر می شوند:

•  زمین سخت (HG)

•  زمین سفت (FG) تعادل بین نرم و سخت

•  زمین نرم (SG)

زیره های کفش فوتبال در فضای باز بسیار متفاوت از کفش های داخل سالن می باشد؛ هر مدل کفش فوتبال دارای گیره یا میخ در اطراف پاشنه و زیره کفش است و شکل، طول و آرایش میخ ها به سطحی که میخواهید در آن بازی کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، کفش های فوتبال در زمین نرم (SG) دارای گل میخ های فلزی قابل جابجایی برای گرفتن شتاب در زمین های گل آلود هستند. کفش های فوتبال نسبت به سایر کفش های ورزشی، همچنین حمایت بیشتری از مچ پا و ساختاری در سرتاسر پا دارند؛ البته برخی از زمین های سرپوشیده نیز دارای چمن مصنوعی یا طبیعی هستند که در اینصورت کفش چمن مصنوعی برای این نوع زمین ها به خوبی کار می کنند.


تفاوت بین کفش های فوتسال و فوتبال چیست؟

مهمترین ویژگی مشترک کفش های فوتسال و فوتبال، پشتیبانی مناسبیست که با توجه به زمین بازی و تناسب اندام شما ارائه می دهند. تفاوت عمده هنگام نگاه کردن به یک کفش فوتسال و مقایسه آن با کفش ورزشی معمولی یا کفش فوتبال، در زیره کفش می باشد. کفش های سالنی نسبت به کفش های فوتبال ارتباط نزدیک تری با زمین دارند، زیرا با زیره صاف برای کشش عالی در سطوح صاف و سخت طراحی شده اند، کفش های فوتبال نیز دارای برآمدگی هایی در پایین کفش هستند تا کشش مورد نیاز هنگام بازی روی چمن و زمین های نرم را فراهم کنند.


تفاوت کفش سالنی و کفش فوتبال


در زمان خرید کفش فوتسال به دنبال یک زیره صاف و لاستیکی باشید که دارای الگوی چند جهته برای جلوگیری از سر خوردن و افزایش کشش در تحرک سریع در اطراف زمین باشد. قسمت بیرونی یک کفش سالنی نیز باید ساختاری با وزن پایین داشته و دارای نمایه پایینتر از مچ باشد، مانند یک پوست دوم حمایتی چسبیده به پا بوده و در عین حال ضربه زمین سخت را جذب کند. بسیاری از کفشهای فوتسال دارای قسمت پنجه تقویت شده برای تماس بیشتر با توپ هستند؛ همچنین باید مطمئن شوید که جنس رویه به صورتیست که گردش هوا داشته، عرق پا را از بین می برد و انعطاف پذیری خود را حفظ می کند.


آیا می توان کفش های فوتبال را در داخل سالن پوشید؟

به طور کلی پاسخ به این سوال، خیر است و نمیتوان با کفش های فوتبال، فوتال بازی کنید، شما می توانید از کفش های فوتبال فقط برای بازی در زمین های سرپوشیده و داخل سالن که دارای چمن هستند استفاده کنید. در سطح صاف و سخت زمین فوتسال میخ های زیر کفش فوتبال مانع از حرکت راحت و لغزندگی و در نتیجه عدم تعادل بازیکنان می شوند. اگر می خواهید با خیال راحت فوتسال بازی کنید، باید کفش های سالنی مخصوص داشته باشید تا چسبندگی و کشش بیشتری را روی سطوح سخت این زمین ارائه دهند. دلیل نداشتن میخ در زیر کفش های مناسب فوتسال این است که فوتسال معمولاً روی سطوح چوبی بازی میشود و میخ مانع حرکت شما در این سطوح شده و حتی ممکن است باعث سر خوردن یا آسیب به سایر بازیکنان شود.

علاوه بر این، کیفیت یکی دیگر از ویژگی های کفش فوتسال خوب می باشد، چرا که بازیکنان این رشته دائماً در زمین می دوند و همچنین به توپ ضربه می زنند، در نتیجه ساییدگی سریع کفش فوتسال امری طبیعیست، بنابراین باید کفش هایی انتخاب شوند که کیفیت بالاو دوام طولانی مدت داشته باشند.

مقالات و دانستنی ها

چرا کفش های پیاده روی اورجینال؟

خیلی از ورزش ها نیاز به تجهیزات خاصی دارند که نبود آن تجهیزات باعث می شود که از ورزش کردن دور بمانید اما ورزش پیاده روی تنها تجهیزاتی که لازم دارد خرید کفش ورزشی ، پیاده روی و

ادامه مطلب
نکاتی برای بهبود چسبندگی کفش فوتسال

ممکن است کفش های فوتسال شما فرسوده شده و کشش آن از بین رفته باشد، اما قبل از اینکه آنها را دور بیندازید، در نظر بگیرید که آیا می توان چسبندگی آنها را بهبود بخشید یا خیر. نکته ای که در مورد یک زمین سالنی باید بدانید این است که گرد و غبار و کثیفی بسیاری در آن ایجاد می شود که چسبندگی کفش فوتسال شما را به شدت کاهش می دهد؛ در بیشتر موارد خیلی قبل از اینکه مشکلی را در زمین ببینید، متوجه تفاوت خواهید شد.

ادامه مطلب
ویژگی های کفش فوتسال خوب

ورزش فوتسال یک ورزش پرطرفدار گروهیست که بسیاری از جوانان را به سمت خود جذب می کند، این رشته ورزشی در سالن انجام می شود و نیاز به لوازم اولیه مانند کفش ورزشی مناسب دارد. کفش فوتسال تخصصی و مناسب مانند هر رشته ورزشی دیگری از

ادامه مطلب
معرفی کفش فوتسال نایک لونارگتو 2

شاید کفش های فوتسال محبوب بسیاری از گذشته تا کنون وجود داشته باشد، با این حال کفش های فوتسال نایک پرتقاضاترین کفش هایی هستند که می توان مشاهده کرد. با وجود رقیب های سرسختی مثل آدیداس، کفش فوتسال نایک لونار گتو Nike Lunar Gato همیشه طرفداران خود را داشته، به همین دلیل در چندین دوره تولید شده است.

ادامه مطلب