ثبت نام

فوتبال ورزشی است که به دلیل تطبیق پذیری اش شناخته شده و به دلیل محبوبیت فراوانش ورزش های مشابه زیادی دارد که یکی از آنها فوتسال می باشد. فوتسال یا همان فوتبال داخل سالن یک ورزش محبوب در بین جوانان است که برای بازی کردن به زمان، مکان یا افراد زیادی نیاز ندارد و هر سال بر محبوبیت آن افزوده می شود. کفش های مناسب هر کدام از این ورزش ها به شما این توانایی را می دهند که بهترین بازی خود را انجام دهید و پشتیبانی، راحتی و کشش مورد نیاز برای این ورزش های سریع و بسیار چالش برانگیز را فراهم می کند. همچنین پوشیدن کفش های فوتسال اورجینال که مخصوص این رشته تولید شده اند، از ملزومات مسابقات هستند که به شما کمک می کنند از آسیب دیدن جلوگیری کنید.


آیا کفش های فوتسال و فوتبال متفاوتند؟

بسته به نوع زمینی که در آن بازی می کنید، باید کفش های مناسب را بپوشید، این به این دلیل است که کفش های فوتبال و فوتسال برای کمک به حرکت راحت تر در هر زمین طراحی شده اند. ورزشکاران حرفه ای همیشه به دنبال نکاتی در مورد این هستند که چه نوع کفش هایی می تواند برای موقعیت آنها  بهترین کارایی را داشته باشد. از آنجایی که فوتبال و فوتسال نیاز به مانورهای سریع و پیچیده دارد، بازیکنان باید همیشه کنترل خود را حفظ کنند؛ کفش های فوتسال و فوتبال مناسب به همان اندازه که از عملکرد پشتیبانی می کنند، در برابر آسیب در انواع تراکم های زمین نیز محافظت دارند؛ به همین دلیل تفاوت های قابل توجهی بین کفش های فوتبال داخلی و خارجی خواهید دید.


تشخیص کفش های فوتبال داخلی و خارجی فقط با یک نگاه سریع، آسان است؛ در واقع کفش های فوتبال داخلی یا فوتسال شبیه به کفش های کتانی روزمره هستند و بسیاری از مردم آن‌ها را با هدف پیاده روی می پوشند. هدف هر دو مدل کفش ورزشی محافظت از بازیکن و زمین بازی است، اما از تکنولوژی و معماری متفاوتی برای این کار استفاده می کنند.


کفش فوتسال

یک کفش فوتبال داخلی معمولاً دارای زیره صاف و بدون میخ است، زیره ها از لاستیک ساخته شده اند و دارای الگوی لانه زنبوری یا تاج شکاری هستند؛ این ویژگی به کفش فوتسال امکان کشش نهایی را در زمین های چوبی یا سیمانی می دهد. کفش های فوتبال داخلی معمولاً با اختصاراتی مانند IN، IC یا IT نامیده می شوند و با طراحی شیکی که دارند می توان از آنها به عنوان کفش های سالنی با عملکرد بالا و همچنین به عنوان یک کفش روزمره معمولی استفاده کرد.


برترین کفش های اورجینال فوتسال دارای کفی صاف و سفتی هستند که برای مقابله با سطوح سخت و صاف طراحی شده است؛ کفی و زیره میانی آن ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که به شما امکان می دهند هنگام بازی تا حد امکان با سطح تماس داشته باشید. کفش های فوتسال از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین آنها چرم مصنوعی یا چرم کانگورو است، به این دلیل که این یک مواد بسیار سبک وزن است و هرچه کفش فوتسال سبک تر باشد، کنترل و راحتی بیشتری برای بازیکن فراهم می کند. برخی از کفش های فوتبال داخلی از مواد مشبکی ساخته شده اند که بسیار سبک وزن بوده و امکان گردش هوای بالایی را فراهم می کند.

خرید کفش فوتسال


کفش فوتبال

کفش های فوتبال نیز با توجه به زمین بازی مشخصات متفاوتی دارند، که شامل موارد زیر هستند:

• زمین سخت (HG)

• زمین سفت (FG) تعادل بین نرم و سخت

• زمین نرم (SG)


زیره های کفش فوتبال در فضای باز بسیار متفاوت از کفش های داخل سالن می باشد؛ هر مدل کفش فوتبال دارای گیره یا میخ در اطراف پاشنه و زیره کفش است و شکل، طول و آرایش میخ ها به سطحی که میخواهید در آن بازی کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، کفش های فوتبال در زمین نرم (SG) دارای گل میخ های فلزی قابل جابجایی برای گرفتن شتاب در زمین های گل آلود هستند. کفش های فوتبال، همچنین حمایت بیشتری از مچ پا و ساختاری در سرتاسر پا دارند. البته برخی از زمین های سرپوشیده نیز دارای چمن مصنوعی یا طبیعی هستند که در اینصورت کفش های چمن مصنوعی برای این نوع زمین ها به خوبی کار می کنند.


تفاوت بین کفش های فوتسال و فوتبال چیست؟

مهمترین ویژگی کفش های فوتسال و فوتبال، پشتیبانی مناسبیست که با توجه به زمین بازی و تناسب اندام شما ارائه می دهند. تفاوت عمده هنگام نگاه کردن به یک کفش فوتسال و مقایسه آن با کفش ورزشی معمولی یا کفش فوتبال، زیره کفش است. کفش های فوتسال نسبت به کفش های فوتبال ارتباط نزدیک تری با زمین دارند، زیرا با زیره صاف با کشش عالی برای سطوح صاف و سخت طراحی شده اند. کفش های فوتبال نیز دارای برآمدگی هایی در پایین کفش هستند تا کشش مورد نیاز هنگام بازی روی چمن را فراهم کنند.  


در زمان خرید کفش فوتسال به دنبال یک زیره صاف و لاستیکی باشید که دارای الگوی چند جهته برای جلوگیری از سر خوردن و افزایش کشش برای تحرک سریع در اطراف زمین باشد. قسمت بیرونی یک کفش سالنی نیز باید ساختار داشته و دارای نمایه پایینتر از مچ باشد، مانند یک پوست دوم حمایتی چسبیده به پا بوده و در عین حال ضربه زمین سخت را جذب کند. بسیاری از کفشهای فوتسال دارای قسمت پنجه تقویت شده برای تماس بیشتر با توپ هستند؛ همچنین باید مطمئن شوید که جنس رویه به صورتیست که گردش هوا داشته، عرق پا را از بین می برد و انعطاف پذیری خود را حفظ می کند.

خرید کفش ورزشی


آیا می توان کفش های فوتبال را در داخل سالن پوشید؟

شما می توانید از کفش های فوتبال فقط برای بازی در زمین های سرپوشیده که دارای چمن هستند استفاده کنید. در سطح صاف و سخت زمین فوتسال میخ های زیر کفش فوتبال مانع از حرکت راحت و لغزندگی و در نتیجه عدم تعادل می شود.  اگر می خواهید با خیال راحت فوتسال بازی کنید، باید کفش های مخصوص سالنی داشته باشید تا چسبندگی و کشش بیشتری را روی سطوح سخت زمین ارائه دهند. دلیل نداشتن میخ‌ در زیر کفش های فوتسال این است که فوتسال معمولاً روی سطوح چوبی بازی میشود و میخ مانع حرکت شما در این سطوح شده و حتی ممکن است باعث سر خوردن یا آسیب به سایر بازیکنان شود. علاوه بر این، کیفیت یکی دیگر از ویژگی های کفش فوتسال خوب می باشد، چرا که بازیکنان این رشته دائماً در زمین می دوند و همچنین به توپ ضربه می زنند، در نتیجه ساییدگی سریع کفش فوتسال امری طبیعیست، بنابراین باید کفش هایی انتخاب شوند که کیفیت بالاو دوام طولانی مدت داشته باشند.


مقالات و دانستنی ها

آیا می توان کفش های فوتسال را برای استفاده روزانه پوشید؟

برای انجام ورزش هایی مانند فوتبال و فوتسال به صورت حرفه ای، علاوه بر تجهیزات و مکان مناسب، نیاز به در اختیار داشتن لوازم مناسب مانند لباس، کفش و توپ مخصوص می باشد. داشتن کفش فوتسال مناسب یکی از مهمترین بخش های این ورزش می باشد، چرا که بخش اصلی بازی فوتسال توسط پاها صورت گرفته و کفش ها راحتی و پشتیبانی مورد نیاز را برای آنها در طول بازی فراهم می کنند. در زمان خرید کفش فوتسال باید به

ادامه مطلب
برای خرید کفش پیاده روی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به هر فروشگاهی برای خرید کفش ورزشی سر بزنید با تعداد زیادی از انواع کفش ها روبرو خواهید شد که انتخاب از بین آنها بسیار دشوار می باشد. با توجه به ورزشی که میخواهید انجام دهید کفش های مخصوص آن رشته ورزشی وجود دارند که با توجه به شرایط، بهترین ویژگی ها را ارائه می کنند، به عنوان مثال علی رغم شباهت بین

ادامه مطلب
دلایل جیر جیر کردن کفش های ورزشی و راه حل آنها

همه با صدای جیر جیر کفش های فوتسال و بسکتبال در یک سالن ورزشی آشنا هستند، با این حال سایر کفش های ورزشی از جمله کفش های پیاده روی نیز می توانند صدای جیر جیر داشته یا ناگهان شروع به تولید صداهای عجیب کنند که می تواند واقعا آزاردهنده باشد.

ادامه مطلب
ویژگی های کفش فوتسال خوب

ورزش فوتسال یک ورزش پرطرفدار گروهیست که بسیاری از جوانان را به سمت خود جذب می کند، این رشته ورزشی در سالن انجام می شود و نیاز به لوازم اولیه مانند کفش ورزشی مناسب دارد. کفش فوتسال تخصصی و مناسب مانند هر رشته ورزشی دیگری از

ادامه مطلب