ثبت نام

اگر پیاده روی را به عنوان فعالیت مداوم خود انتخاب کرده اید، باید در نظر داشته باشید که کدام کفش برای شما و پاهایتان بهترین انتخاب است. افرادی که به صورت حرفه ای پیاده روی می کنند با انتخاب کفش مناسب، راحتی پاهایشان و حمایت کافی از آن را در کنار دستیابی به تناسب اندام در نظر میگیرند. پیاده روی می تواند به اندازه دویدن یا بسیاری از رشته های دیگر یک ورزش محسوب شود، بنابراین این فعالیت راحت بدون هزینه (به جز خرید کفش پیاده روی مناسب) مزایای خاص خود را دارد.


اینکه کجا و چگونه پیاده روی میکنید مطمئناً نقش مهمی در مدل و نوع کفشی که برای شما مناسب است دارد. کفش های مخصوص دویدن و کفش های کتانی، کفش های پیاده روی، کفش های پیاده روی برای مسیرهای سخت به صورت تخصصی تولید می شود. هر انتخابی در مورد نوع کفش پیاده روی خود کنید، مزایا و معایب خود را دارد، اما برای پیاده روی متداول در مسیرهای مسطح خیابان ها، باید یک کفش پیاده روی مخصوص و باکیفیت بپوشید.


داشتن کفش پیاده روی اورجینال برای حمایت از پاها و بقیه بدن مهم می باشد و همچنین یک عنصر اساسی در حفظ تکنیک صحیح راه رفتن و همچنین جلوگیری از آسیب به پاها می باشد. انتخاب کفش مناسب برای نوع پا ممکن است برای افراد حرفه ای یک مفهوم اساسی باشد، اما بسیاری از افرادی که پیاده روی مقطعی انجام می دهند اغلب این مرحله را نادیده می گیرند و در نتیجه از آسیب های قابل پیشگیری رنج می برند.

خرید کفش پیاده روی


اهمیت کفش های پیاده روی

همانطور که گفته شد نوع پیاده روی یکی از فاکتورهای کلیدیست که تعیین می کند کدام کفش پیاده روی را انتخاب کنید. پشتیبانی اضافی که توسط برخی از کفش های پیاده روی ارائه می شود، آن ها را برای زمین های صخره ای و ناهموار مناسب تر میکند، در حالی که آج عمیق تر روی زیره نیز انتخاب خوبی برای شرایط گل آلود و زمین های نرم می باشد. برعکس، برای زمین های مسطح تر که راه رفتن در آن راحت تر است، کفش های پیاده روی باید تناسب بیش از اندازه داشته باشند. برای پیاده روی های طولانی، باید تخمین بزنید که آیا می خواهید از کفش های پیاده روی خود پشتیبانی بیشتری دریافت کنید یا وزن سبک تر کفش و همچنین ضد آب بودن آن برایتان مهم است.


چرا باید کفش پیاده روی مخصوص را تهیه کنیم؟

1- جلوگیری از هرگونه آسیب به پاها و بدن

بیومکانیک به نیروهای داخلی و خارجی بدن انسان و نحوه تأثیرگذاری این نیروها بر بدن انسان اشاره دارد؛ این بدان معنیست که هر حرکتی که پاها در هنگام راه رفتن انجام می دهند، روی سایر قسمت های بدن تأثیر می گذارد. اگر کفش های پیاده روی پشتیبانی لازم را برای قوس ها و پاشنه ها فراهم نکنند، از دامنه حرکتی ضروری در پا جلوگیری می کنند؛ هنگامی که پاها قادر به عملکرد صحیح نباشند، سایر قسمت های بدن باید آن را جبران کنند. و هنگامی که بدن شما بیش از حد فعالیت کند، معمولاً از درد در پاشنه پا، مچ پا، زانو، باسن و کمر رنج می برید، تداوم درد در این مفاصل می تواند منجر به ضعف و آسیب بیشتر شود. همچنین یک جفت کفش مناسب و راحت برای پیاده روی از ایجاد تاول و پینه در پا جلوگیری می کند و پاها را سالم نگه می دارد، در نتیجه می توانید پیاده روی خود را به صورت مداوم ادامه دهید.


2- افزایش استقامت و تداوم پیاده روی.

راحتی کفش در حین راه رفتن بر سرعت، استقامت و مسافتی که می توانید طی کنید تأثیر می گذارد؛ ادامه روال پیاده روی تا حد زیادی به راحتی که به دست می آورید بستگی دارد. در صورتی که پاهای شما در کفش پیاده روی تان راحت نباشد یا درد بکشید علاوه بر اینکه خیلی زود پیاده روی خود را قطع می کنید، بلکه با گذشت زمان خسته شده و این فعالیت را ادامه نمی دهید. شما باید یک کفش پیاده روی پیدا کنید به طوریکه از همه نظر مناسب پای شما باشد و پس از آن با مراقبت درست و نگهداری از کفش ورزشی خود طول عمر آن را افزایش داده و برنامه پیاده روی سالم خود را حفظ کنید.


خرید و تعویض کفش پیاده روی

پیدا کردن کفش مناسب پیاده روی به طرز شگفت انگیزی آسان است؛ اکثر فروشگاه های کفش آنلاین و حضوری، آنالیز رایگان پا را توسط کارکنانشان ارائه می دهند که آموزش دیده اند تا بهترین نوع کفش را به شما توصیه کنند. گزینه دیگر برای تعیین اینکه کدام کفش برای شما مناسب است این است که یک متخصص طب ورزشی نوع پا و نیازهای خاص را برای هر پا ارزیابی کند، به طور کلی، این متخصصان میزان نیاز به حمایت از قوس و پاشنه کفش ارزیابی می کنند. ممکن است کفش پیاده روی متناسب با نوع پای شما هزینه بیشتری داشته باشد، اما قیمتی که می پردازید در مقایسه با هزینه ای که برای آسیب دیدگی باید بپردازید، قابل مقایسه نیست. خرید کفش پیاده روی مناسب بر نحوه عملکرد کل بدن شما تأثیر می گذارد، بنابراین، پرداخت هزینه بالاتر برای کفش یک سرمایه گذاری ارزشمند در سلامت کلی و عملکرد بدن شما است.


اطلاع از زمان تعویض کفش پیاده روی به طور منظم برای جلوگیری از آسیب و درد مهم است. طبق آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا، شما باید کفش های پیاده روی خود را هر 400 تا 500 مایل (حدود 600 تا 800 کیلومتر) یا تقریبا هر شش ماه یکبار تعویض کنید. با گذشت زمان کاربرد زیره میانی می تواند به دلیل آب و هوای نامناسب، وزن بیش از حد و زمین کاهش یابد؛ زیره میانی قسمتی از زیره کفش است که بین قسمت پایینی کفش و قسمت بالایی کفش قرار دارد.


تفاوت بین کفش های پیاده روی و کفش های دویدن

کفش های پیاده روی نیازهای متفاوتی را نسبت به کفش های دویدن برآورده می کنند. از آنجایی که این دو فعالیت متفاوت هستند، داشتن کفش هایی که پشتیبانی لازم و کافی برای هر کدام را فراهم می کنند بسیار مهم است. کفش های پیاده روی با در نظر گرفتن مکانیک بدن و مسیرهای ضربه ای طراحی شده اند؛ سیستم پشتیبانی این کفش ها برای حمایت از قوس ها و جایی که بیشترین ضربه به پاهای شما وارد می شود ایجاد شده است. مهمترین دلایل تفاوت بین کفش های پیاده روی و کفش های دویدن عبارتند از:

• کسی که پیاده روی میکند ابتدا پاشنه پا را بر زمین می گذارد، برخلاف دونده که ابتدا کفی یا توپی پای خود را روی زمین قرار می دهد. تناسب کفش های پیاده روی به همان اندازه انواع دیگر کفش های ورزشی تخصصی مانند کفش فوتسال و فوتبال اهمیت دارد.

• کفش‌های پیاده روی معمولاً در مقایسه با کفش های سنگین و غیر انعطاف پذیر دویدن، سبک تر و انعطاف پذیرتر هستند، تا دامنه حرکتی بیشتری در طول پیاده روی به شما بدهند.

• یک جفت کفش پیاده روی خوب وزن کمتری (بین 250 تا 900 گرم) نسبت به یک کفش دویدن دارد، در نتیجه می توانید راحت تر روی سطوح مختلف حرکت کنید.

کفش پیاده روی


بهترین کفش های پیاده روی برای مردان و زنان

مردان و زنان ساختار پا و بدن کاملاً متفاوتی دارند، همچنین ساختار باسن و لگن آنها متفاوت است و بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، افراد باید کفش های پیاده روی را که به طور خاص برای جنسیت خود طراحی شده اند، بپوشند. لیست زیر برخی از بهترین کفش های پیاده روی برای زنان را بررسی می کند:

• کفش پیاده روی زنانه WW928 Health New Balance

• کفش پیاده روی زنانه New Balance WW1765 Fitness

• کفش پیاده روی زنانه ProGrid Integrity ST2 Saucony

• کفش پیاده روی زنانه GEL-Tech Neo 4 ASICS

• کفش پیاده روی زنانه Orthaheel


و در اینجا توصیه هایی برای شما وجود دارد:

• کفش پیاده روی Nike Air Zoom Pegasus 38

• کفش پیاده روی ضد آب Merrell All Out Blaze 2

• کفش پیاده روی مردانه Skechers Performance Go Walk 3 Slip-On

• کفش پیاده روی مردانه New Balance MW840v2

• کفش پیاده روی مردانه GEL-Tech Walker Neo 4 Asics


مقالات و دانستنی ها

پول اصلی، چرم تقلبی

اگر انتخاب جنس اصل مخصوصا در زمینه چرم برای شما مهم است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

ادامه مطلب
راهنمای انتخاب سایز

بارها برای شما در زمان خرید اینترنتی این مشکل اتفاق افتاده که سایز بزرگتر یا کوچکتری برای خودتان انتخاب کرده اید با اینکه سایز پاهای خودتان را از قبل می دانستید. این مقاله را مطالعه کنید تا درسترین انتخاب سایز را داشته باشید.

ادامه مطلب
ویژگی های کفش پیاده روی مناسب

پیاده روی یک ورزش سبک و کم شدت عالی می باشد، بهترین بخش برای انجام این ورزش این است که شما به چیزی بیشتر از یک سطح صاف و یک کفش پیاده روی خوب نیاز ندارید. با وجود تنوع بسیار زیاد گزینه ها از طرح و رنگ تا برند تولید کننده و فناوری های مختلف، خرید کفش پیاده روی مناسب می تواند دشوار باشد. حتی اگر لازم باشد با کمک متخصص کفش های زیادی را امتحان کنید تا جفت ایده آل را پیدا کنید، ارزشش را دارد.

ادامه مطلب
ربات های کفش ساز

ورود فناوری و تکنولوژی جهت ساخت و تولید کفش های سالنی توسط شرکت ها باعث ایجاد یک عصر جدیدی در پیشرفت آن ها شده است. این مقاله را مطالعه کنید تا از فناوری های جدید کفش های سالنی باخبر شوید

ادامه مطلب