ثبت نام

اگر هر ورزشی را در زمین سرپوشیده و سالن انجام می دهید، می دانید که کشش Traction یا چسبندگی Grip خوب کفش ورزشی برای توقف و چرخش سریع و ایمن چقدر مهم است. اما وقتی کفش ها گرد و غبار را به خود می گیرند و یا از سطح صاف باشگاه خارج می‌شوند، این عوامل باعث می شوند که زیره کفش گیرایی خود را از دست بدهد و در نتیجه بازیکنان نمی توانند با دقت مانور دهند و خطر آسیب ناشی از لیز خوردن آنها افزایش می یابد.

در مسابقات داخل سالن، در هر ورزشی از فوتسال گرفته تا والیبال یا بسکتبال؛ اگر نیاز به انجام مکرر تغییر جهت دارید، داشتن چسبندگی خوب کفش بسیار مهم است. اگر با کفش سالنی خود احساس لغزش دارید، نمی توانید یک بازی عالی در هیچ یک از این ورزش ها انجام دهید؛ در این صورت شما باید کشش بیشتری در کفش خود داشته باشید. به طور معمول کفش های سالنی در زمان خرید چسبندگی خوبی دارند، مشکل این است که با گذشت زمان یا با مراقبت نادرست، کفش های داخل سالن می توانند کشش خود را از دست بدهند.


بهبود کشش کفش فوتسال با تمیز کردن

ممکن است کفش های فوتسال شما فرسوده شده و کشش آن از بین رفته باشد، اما قبل از اینکه آنها را دور بیندازید، در نظر بگیرید که آیا می توان چسبندگی آنها را بهبود بخشید یا خیر. نکته ای که در مورد یک زمین سالنی باید بدانید این است که گرد و غبار و کثیفی بسیاری در آن ایجاد می شود که چسبندگی کفش فوتسال شما را به شدت کاهش می دهد؛ در بیشتر موارد خیلی قبل از اینکه مشکلی را در زمین ببینید، متوجه تفاوت خواهید شد. کف سالن فوتسال پیش از مسابقه باید به طور کامل تمیز شود، اما در جایی که افراد زیادی از امکانات استفاده می کنند، وضعیت خوبی نخواهد داشت و نمی توانید کار زیادی در مورد زمین کثیف انجام دهید، اما با تمیز کردن کفش های فوتسال خود می توانید چسبندگی آن را بهبود ببخشید. مواد مورد نیاز برای تمیز کردن کفش فوتسال: آب گرم، مایع ظرفشویی، ابزاری ظریف (مانند قیچی، یا یک پیچ گوشتی کوچک)، برس یا مسواک، حوله تمیز.


نکاتی برای بهبود چسبندگی کفش فوتسال


مراحل تمیز کردن کفش فوتسال

مرحله 1: در ابتدا باید هر گونه زباله را از زیره کفش فوتسال خود پاک کنید. این شامل هر سنگ کوچک، توده گل یا هر چیز دیگریست که به شکاف کف کفش شما راه پیدا کرده است، هر ابزار نوک تیزی کمک خواهد کرد، اما باید مراقب باشید در این فرآیند به کفش خود آسیب وارد نکنید.

مرحله 2: یک ظرف را با آب گرم و مایع شستشو پر کنید، مایع ظرفشویی گزینه مناسبی خواهد بود؛ از این آب برای شستن زیره کفش فوتسال خود استفاده کنید، اما کل کفش را در آب فرو نکنید، سعی کنید رویه کفشتان آن تا حد امکان خشک باشد. از یک برس ظریف (یا مسواک) استفاده کنید تا به طور کامل روی تمام نواحی کف، از جمله اطراف زیره کفش فوتسال را بشویید، با حرکات دایره ای به آرامی فشار دهید تا تمام زوایای آن پوشش داده شود، در حین اینکار برس را مداوماً بشویید.

مرحله 3: یک حوله تمیز (یا پارچه تمیز و جاذب دیگر) بردارید و هر قسمت را مدت کوتاهی پس از شستشو خشک کنید؛ اگر آب زیادی به رویه کفش فوتسال رفت، بهتر است مرتباً آن را پاک کنید.

مرحله 4: کفش های فوتسال خود را در یک کیسه تمیز نگهداری کنید تا برای بازی بعدی آماده باشد.


نکاتی برای بهبود چسبندگی کفش فوتسال

1. برای چسبندگی بهتر، زیره کفش فوتسال را تمیز نگه دارید.

پاک کردن مداوم: علاوه بر تمیز کردن دقیق زیره کفش فوتسال، بهتر است آن را بعد از هر بازی و حتی در هر زمان استراحت بین بازی نیز تمیز کنید، این کار را می توانید از طریق دست کشیدن، داشتن یک حوله و مرطوب کردن آن انجام دهید. حتی اگر فقط کفش های فوتسال خود را در سالن بپوشید، باز هم مقدار زیادی گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می کند.


2. کف سالن را مرتباً تمیز کنید تا گرد و غبار به حداقل برسد.

یک سطح تمیز قطعاً تفاوت زیادی در ایجاد کشش در زیره کفش ورزشی ایجاد می کند، اما تنها تمیز کردن خشک آن نمی تواند زمین تمیز را تضمین کند. شستشوی مرطوب زمین سالن بهترین راه برای تمیز نگه داشتن آن است، اما سپردن این کار به کارکنان مخصوصی نیاز دارد که هم پرهزینه و هم زمان بر است؛ برای اینکار می توانید به صورت داوطلبانه با دوستان خود کف سالن را تمیز کنید.


3. کفش فوتسال خود را بیرون نپوشید.

با پوشیدن کفش های فوتسال برای پیاده روی و بیرون از سالن، گرد و غبار و کثیفی که به کف کفش هایتان چسبیده را با خود وارد زمین بازی می کنید. بنابراین اگر میخواهید طول عمر کفش فوتسالتان را افزایش دهید و کشش مناسبی از آن دریافت کنید، حتی آنها را در طول مسیر به سالن نپوشید (حتی وقتی از ماشین خود پیاده می شوید).


 بهبود چسبندگی کفش فوتسال


4. تشک چسبناک Sticky-mat تهیه کنید.

می توانید تشک های چسبنده مخصوص را خریداری کنید که کثیفی را از بین می برد و به بهبود چسبندگی کفش فوتسال شما کمک می کند. این تشک ها را در کنار زمین نگه می دارید و زمان استراحت روی آن قدم می گذارید تا خاک و گرد و غبار را از کف کفش هایتان پاک کنید و چسبندگی بیشتری به آنها بدهید.


5. اسپری مو

در واقع، این یک افسانه است که استفاده از اسپری مو زیر کفش سالنی، چسبندگی آن را بهبود می بخشد، و این اثرگذار است. اسپری مو چسبناک است و چسبندگی بسیار موقتی به کفش فوتسال شما می دهد، اما فقط برای چند ثانیه. در عوض، این چسبندگی کثیفی و گرد و غبار را نیز به زیره کفش جذب می کند که باعث کاهش کشش زیره کفش می شود.


در صورتی که موارد فوق را انجام داده اید، اما هنوز هیچ بهبودی در وضعیت چسبندگی کفش فوتسالتان وجود ندارد، وقت آن است که در مورد خرید کفش فوتسال جدید تحقیق کنید. اگر کشش و چسبندگی زیره کفش واقعاً برای شما مهم است، با خرید از یک فروشگاه معتبر که اصالت و اورجینال بودن کفش فوتسال را تضمین می کند، می توانید مطمئن شوید که عملکرد مورد نیاز شما را خواهد داشت.

مقالات و دانستنی ها

کفش های کپی بخریم یا نه؟

امروزه تقریباً از هر برندی از هر وسیله ای از کفش، لباس، آرایش و غیره کپی تولید می شود، در برخی شرایط ممکن است لوازم های کپی خوب باشند اما مانند کالای اصلی آن دوام و کیفیت ندارند. کفش ها یکی از مواردی هستند که اورجینال بودن آنها مخصوصاً معیارهای خرید کفش های ورزشی اهمیت بسیاری دارد، زیرا با توجه به تحرک زیاد نیازمند انعطاف پذیری و استحکام برای جلوگیری از ورود آسیب به پاها

ادامه مطلب
اهمیت استفاده از کفش های پیاده روی

اگر پیاده روی را به عنوان فعالیت مداوم خود انتخاب کرده اید، باید در نظر داشته باشید که کدام کفش برای شما و پاهایتان بهترین انتخاب است. افرادی که به صورت حرفه ای پیاده روی می کنند با انتخاب کفش مناسب، راحتی پاهایشان و حمایت کافی از آن را در کنار دستیابی به تناسب اندام در نظر میگیرند. پیاده روی می تواند به اندازه دویدن یا بسیاری از رشته های دیگر یک ورزش محسوب شود، بنابراین این فعالیت راحت بدون هزینه (به جز خرید کفش پیاده روی مناسب) مزایای خاص خود را دارد.

ادامه مطلب
ویژگی های کفش پیاده روی مناسب

پیاده روی یک ورزش سبک و کم شدت عالی می باشد، بهترین بخش برای انجام این ورزش این است که شما به چیزی بیشتر از یک سطح صاف و یک کفش پیاده روی خوب نیاز ندارید. با وجود تنوع بسیار زیاد گزینه ها از طرح و رنگ تا برند تولید کننده و فناوری های مختلف، خرید کفش پیاده روی مناسب می تواند دشوار باشد. حتی اگر لازم باشد با کمک متخصص کفش های زیادی را امتحان کنید تا جفت ایده آل را پیدا کنید، ارزشش را دارد.

ادامه مطلب
چگونه بهترین کفش ورزشی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک جفت کفش مناسب برای هر رشته ورزشی یکی از مهم ترین تصمیماتیست که می توانید به عنوان یک ورزشکار بگیرید. سرمایه گذاری در زمان و پول برای خرید کفش مناسب در نهایت نتیجه بهتری خواهد داشت و عملکرد و راحتی شما را بهبود می بخشد و در عین حال شما را ایمن و بدون آسیب نگه می دارد.

ادامه مطلب